• ЭХХ №5

    Ээлжит хичээлийн төлөвлөгөө №5
    Сэдэв: График боловсруулалт
    Хамрах хүрээ: 11-р анги                                                   Огноо : 2016/11/08нд
    Хугацаа: 40мин
    Зорилго:График дүрслэлийн GraphicsWindowобъектыг ашиглан хялбар дүрс зурах программ зохиох, ажиллуулах мэдлэг чадварыг эзэмшүүлэхэд оршино.
    Зорилт:
      -Сурагчдыг хичээлд идэвхитэй оролцох сонирхол төрүүлэ
      -Сурагч тус бүр нэг нэг компьютерийг ашиглах
      -GraphicsWindow объектыг ашиглан дүрс, зураг зурах аргыг танин мэдэх
    Хичээлийн хэлбэр :Шинэ мэдлэг эзэмшүүлэх хичээл
    Агуулга :
    Өмнө судалсан агуулга
    Цаашид судлах агуулга
         Small basic хэлний ерөнхий ойлголт
    *Өгөгдөл ба хувьсагч ашиглан хялбар программ бичих
    *Нөхцөл шалгах үйлдэл
    *Давталт
         Давталт ба график
    *Яст мэлхийн график
    *Math сангийн функц, шинж чанарууд
    Хэрэглэгдэхүүн:ТӨМ 5.1, ТӨМ 5.2, Үзүүлэн 5.1,LCD, проектор,ээлжит хичээлийн төлөвлөгөө, сурах бичиг
    Цаг төлөвлөлт:
    v  Сэргээн санах сэдэлжүүлэх шат-  5 мин
    v  Шинэ мэдлэг олгох-13 мин
    v  Бататгах үе шат- 15 мин
    v  Дүгнэлт- 5 мин
    v  Гэрийн даалгавар- 2мин
    Арга зүй: Дагуулан сургах арга,харилцан ярилцах,үзүүлэн ашиглах, тэмдэглэл хөтлөх,сурагчдаар мэдлэг бүтээлгэх, урамшуулах

    Үе шат
    Багшийн үйл ажиллагаа
    Сурагчийн үйл ажиллагаа
    Багшийн анхаарах зүйл









    Сэргээн санах сэдэлжүүлэх үе шат
    5 мин

    Б: Сурагчидтай мэндлэнэ.
    Б: Ирцээ бүртгэнэ.
    Б: За бүгдээрээ тал цаас гаргаад өргөн нь 10 өндөр нь 5 байх тэгш өнцөгт зурцгаая. Хэмжээг нарийвчлалтай зөв авахыг анхаараарай.
    Б: Зурсан зургуудаа багшдаа үзүүлээрэй.
    Б: Хэрвээ энэ урт өргөн бидний зурж чадахааргүй тийм их хэмжээтэй өгөгдсөн байвал яаж түүнийг зурах вэ?
    Б: Тэгвэл Small basicпрограммд энэхүү дүрсийг зурж болох нэгэн обект байдаг.
    Б: Бүгдээрээ тэрхүү объектийг өнөөдөр судлах болно.
    С1: Багштай мэндлэнэ.
    С2: Ирцээ бүртгүүлнэ.
    С3: Өргөн нь 10 өндөр нь 5-тай тэгш өнцөгт зурж дээш өргөн багшид харуулна.
    С4: Тийм их хэмжээтэй байвал цаасан дээр зурах боломжгүй.
    С5: Программ ашиглаж зурж болно.
    С6: Ямар объект юм бол багшаа.

    Б: Шинэ ойлголтын
    тухай тайлбарлахдаа сурагчдад ойлгомжтой энгийн үг хэллэг ашиглахыг хичээх хэрэгтэй.











    Шинэ мэдлэг эзэмшүүлэх үе шат

















    Шинэ мэдлэг эзэмшүүлэх үе шат
    13 мин

    Б: Бидний зорилго болsmall basic программд шулуун, янз бүрийн дүрс зурж сурахад оршино.
    Б: small basic программын нэгэн хүчирхэг объект болGraphicsWindow объект юм.
    Б: small basic программаа нээгээд график цонх үүсгэе.
    Б: График цонх үүсгэхдээ ажлын талбартGraphicsWindow.Show()гэж бичээд ажиллуулна.
    Б: График цонхоо үүсгэсэн үү?
    Б: График боловсруулалт хийж сурахад дараах ухагдахуун чухал тул үзүүлэн 5.1-н хуудас-4-н агуулгыг тэмдэглэж аваарай.
    Б: Бүгдээрээ одоо жишээ-1-г ажиллацгаая.
    Б: График цонх гэсэн гарчигтай шар өнгийн дэвсгэртэй өргөн 200 өндөр 150-тай цонх үүсгэе
    Б: Багшийгаа дагаад хийгээрэй.
    Б: Үзүүлэнг ажиглаарай. Энэхүү график цонх нь бидний мэддэг координатын тэнхлэгтэй ижил 2 тэнхлэгтэй байдаг.
    Б: Шинж чанарыг нь тэмдэглэж аваарай.
    Б: Жишээ -2-г хамтдаа ажиллая.
    Б: Программын хаана алдаа гарсан байна вэ?
    Багшдаа хэлж өгөөрэй.
    Б: Зүйтэй маш сайн байна. Үүнээс хойш ийм алдаа гаргаж болохгүйг анхаараарай.
    Б: Программын үр дүнг харуулаарай.
    Б: Тэгвэл дурын дүрс зураад түүнийг будаж болох уу?
    Б: Будахын тулд эхлээд ТӨМ 5.2 уншаарай.
    Б: Одоо багшийгаа дагаад программаа бичээд дэлгэцэнд хэвлээрэй.
    Б: Дүрсийг зурах программ бол 2 4 6-р мөрнүүд харин тэдний шинж чанар нь бусад мөрнүүд байна уу?


    С8: Үүсгэсэн.
    С9: Үзүүлэн 15.1-н хуудас 4-н агуулгыг тэмдэглэж авна.
    С10: Жишээ 1-г ажиллана.
    С11: 


    С12: Тийм байна. Х тэнхлэг У тэнхлэг гэсэн 2 тэнхлэгтэй цонх байна.
    С13: үзүүлэн 15.1-с шинж чанарын хэсгийг тэмдэглэж авна.
    С14: Дугуй хаалт бичих ёстой байтал тэнцүүгийн тэмдэг тавьж бичсэнээс болоод алдаа гараад программ ажиллаагүй.
    С15: Ойлголоо
    С16: Болно
    С17: ТӨМ 5.2-г уншина.
    С18: багшийгаа дагаад программаа бичнэ .
    С19: Тийм байна.










    Б: Дагуулан үйлдүүлэх арга ашиглах үедээ сурагчдыг хүлээж хамтран ажиллах ёстой.















    Б: Программаа бичих явцад хэрвээ багш алдаа гаргавал алдаан дээрээ тулгуурлаад сурагчдад мэдлэгээ эзэмшүүлэх хэрэгтэй.





    Б: Үзүүлэн 5.1-с тэмдэглэж авах агуулгыг хэлж өгнө.





    Бататгах үе шат


    Б: Одоо тэгвэл бүгдээрээ дасгал ажиллая. Үзүүлэн 5.1-н дасгал -1-г ажиллаарай.
    Б: Хэрвээ асуудал гарвал багшаасаа асуугаарай.
    С20: Үзүүлэн 5.1-н дасгалыг ажиллана.
    С21: Программыг бичих явцад ойлгомжгүй зүйл гарвал багшаас тусламж авна.
    Б: Даалгавраа гүйцэтгэж чадахгүй байгаа сурагчдад туслана.
    Дүгнэлт
    5 мин
    Б: ТӨМ-5.1-г тараан өгч график боловсруулалт сэдвээр эзэмшсэн мэдлэг чадвараа үнэлж дүгнэнэ.
    Б: ТӨМ 5.1 хураан авч үнэлгээнд дүгнэлт хийнэ.
    С22: Сурагчид ТӨМ-5.1-г уншаад  график боловсруулалт сэдвээр эзэмшсэн мэдлэг чадвараа үнэлж дүгнэнэ.

    Б: Сурагчдад өөрийгөө үнэлэхдээ үнэн зөв дүгнэхийг сануулна.
    Гэрийн даалгавар
    2 мин
    Б: Улаан хүрээтэй өргөн нь 400 өндөр нь 200 байх тэгш өнцөгтийн программыг бичиж ирээрэй.
    С23: Гэрийн даалгавраа тэмдэглэж авна.


    Цаашид ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
  • You might also like

    No comments:

    Post a Comment